লগ ইন
 

Logo

Logo

মহিলা বহুমুখী শিক্ষা কেন্দ্র সম্পর্কে

Express greetings to all. I am very happy to present this Annual Report for the period of 2014-2015. Development is a continuous process, MBSK continue its development efforts through various approaches. The organization contributes to uplift the downtrodden, poverty affected, landless and laborhood people. The program scope has a limitation which rare to serve the whole area community people of the district. As such on the basis of need assessment in the area and accordingly intervention includes for their livelihood development

সবাইকে শুভেচ্ছা জানাচ্ছি।। উন্নয়ন একটি ক্রমাগত প্রক্রিয়া, এমবিএসকে বিভিন্ন পন্থাগুলির মাধ্যমে তার উন্নয়ন প্রচেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছে। সংগঠন দারিদ্র্য, দারিদ্র্যমুক্ত, ভূমিহীন ও শ্রমজীবী ​​জনগণের উন্নয়নে অবদান রাখে। কর্মসূচির সুযোগে একটি সীমাবদ্ধতা রয়েছে যা জেলার সমগ্র এলাকা সম্প্রদায়ের মানুষদের সেবা করতে বিরল। যেমন এলাকায় প্রয়োজনীয় মূল্যায়ন ভিত্তিতে এবং সেই অনুযায়ী হস্তক্ষেপ তাদের জীবিকা উন্নয়নের জন্য অন্তর্ভুক্ত 2014-2015 এর বার্ষিক প্রতিবেদনে এটি সমস্ত প্রকল্প প্রাপ্তির ফলাফলের উপর দৃষ্টি নিবদ্ধ করে। পিএসসীফ, ঢাকা সহযোগিতায় প্রতিষ্ঠানটি ইতোমধ্যে 5 বছর কৌশলগত পরিকল্পনা গ্রহণ করেছে। মানুষ ENRICH প্রোগ্রাম এলাকা, কৃষি, পশুসম্পদ এবং ফিশারী ইউনিট সেক্টরের প্রকল্প এলাকায় সচেতনতা বৃদ্ধির মাধ্যমে স্থায়িত্বের জন্য তাদের প্রচেষ্টায় অব্যাহত রয়েছে। ENERICH প্রকল্পটি একত্রিত করা হয় এবং প্রোগ্রামের উপাদান হল শিক্ষা, স্বাস্থ্য, কৃষি, জীবনযাত্রার উন্নয়ন, সম্পদ সৃষ্টি এবং আয় উত্পাদক কার্যক্রম। অন্যদিকে "সমৃদ্ধ বাড়ি" এছাড়াও সেখানে শুরু উপদেষ্টা এছাড়াও ভিক্ষুদের পুনর্বাসন অন্তর্ভুক্ত করা হয়, ভেরিকমম্পস্ট এবং উপকারী বীজ সুবিধাভোগীদের। শীতকালীন ও গ্রীষ্মকালীন মৌসুমের ফসলের সময় কৃষি ও প্রাণিসম্পদ ইউনিটে বিভিন্ন কৃষি ও প্রাণিসম্পদ ইউনিটের জন্য ডেমো চক্রান্ত মডেল প্লট প্রদর্শনী এবং প্রেরণা জন্য কৃষি, পশুসম্পদ এবং মৎস্য খাতে আধুনিক প্রযুক্তি চালু। প্রতিষ্ঠানটি দরিদ্র শ্রেণীর লোকেদের মেধাবী শিক্ষার্থীদের জন্য স্টিপেন্ডে মানবিক কর্মকান্ড পরিচালনা করে। ক্যান্সার রোগীর জন্য পিকেএসএফের সহায়তায় সুদর্শন পরিমাণ চেক, গুরুতর অসুস্থ রোগী এবং মানুষকে আগুন দিয়ে দুর্যোগ সৃষ্টি করে। প্রকল্পটির ক্ষেত্রের স্তরের কর্মী, অফিসার এবং সুবিধাভোগীদের দেওয়া আমাদের সমর্থন এবং প্রচেষ্টাকে অবশ্যই স্বীকার করতে হবে। আমরা দাতা, জিওবি, এনজিও, সিভিল সোসাইটি এবং দ্য মিডিয়াতে কৃতজ্ঞ। আমরা সংগঠনের জেনারেল কমিটি এবং নির্বাহী কমিটির ধন্যবাদ জানাই।

In the Annual Report of 2014-2015 it focuses on the outcome of all projects achievement. The organization has already taken step for 5 years strategic planning with the cooperation of PKSF, Dhaka. The people are continuing their efforts for sustainability through raising awareness in project area of ENRICH program area, Agriculture, Livestock and Fishery unit sector. The ENRICH project is integrated development and the component of the program is Education, Health, Agriculture, Livelihood development, Asset creation and Income generating activities. On the other hand “Enrich home” also initiate there. The   component are   also includes rehabilitation of beggers, vermicompost and vegetable seed distribution to beneficiaries. In Agricultural and Livestock unit during the period of winter & summer season based cropes, performed demo plot for different agriculture and livestock unit. Modern technology introduced in the sector of agriculture, livestock and fishery for exhibition and motivation of model plot. The organization served humanitarian activities on Stipend for Meritorious student of very poor class of people. The handsome amount cheque distributed with the support of PKSF to Cancer patient, severe illness patient and man made disaster with fire.  We must acknowledge support and effort given by the field level worker, officer and beneficiaries of the project. We would grateful to the Donor, GOB, NGO, Civil society and the Media. We would also express thanks to the General committee and Executive committee of the organization.  

Razia Hossain

Chief Executive

MBSK


 

NGO সমূহ